tel.: 602302586
mail: kontakt@andrzejwroblewski.com
www.andrzejwroblewski.com

Andrzej Kazimierz Wróblewski rocznik 1942.  W latach 1961-1965 współpracował z Kielecką Gazetą Codzienną jako fotoreporter. W 1966 roku wstąpił do Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego i czynnie uczestniczył w projektach fotograficznych pogłębiając swoje umiejętności w wielu dziedzinach sztuki fotograficznej. Jest członkiem rzeczywistym Fotoklubu RP.  Autor kilkunastu wystaw indywidualnych, brał udział w wielu wystawach zbiorowych oraz uczestniczył w konkursach fotograficznych zdobywając nagrody i wyróżnienia. Otrzymał medal „Za zasługi dla fotografii polskiej” w 100. Rocznicę Odzyskania Przez Polskę Niepodległości. Przez dłuższy okres zajmował się tworzeniem małych form rzeźbiarskich w bursztynie stanowiących unikatowe egzemplum o zróżnicowanej symbolice, co w połączeniu ze srebrem nadawało głębię oraz ponadczasową pewność wartości. Od 1990 roku prowadzi rodzinną firmę wykorzystując również doświadczenie fotograficzne przy tworzeniu materiałów dla celów marketingu, reklamy, katalogów produktowych, wystaw oraz prezentacji w prasie i periodykach, jak również dokumentowania wydarzeń i historii firmy. Dużą wagę przywiązuje do tworzenia w technikach historycznych; gumie chromianowej i platynotypii. Szczególne miejsce zajmuje guma chromianowa, technika pozwalająca na świadomą kreację obrazu angażując umysł i manualną pracę rąk do osiągnięcia zamierzonego dzieła – zawsze w tej technice będącego unikatem. Radość tworzenia w tej technice nawiązuje mentalnie do okresu tworzenia rzeźb w bursztynie i zakuwania formy w srebro modelowane palnikiem gazowym. Również technika platyny jest niezwykle zajmująca i ceniona, ponieważ dwa najszlachetniejsze metale: platyna i pallad, w wyniku reakcji fotochemicznych zostają osadzone na szlachetnym podłożu bawełnianym tworząc obraz o niezwykłej rozpiętości tonalnej i nieskończonej trwałości. Od kilku lat sygnuje swoje fotografie niezależnie od kategorii i techniki wykonania jako odautorskie, ponieważ od zamysłu – projektu do całkowitego zakończenia, niezależnie od przeznaczenia, wszystko wykonuje w pracowni autorskiej (łącznie z oprawą) i ma bezpośredni kontakt fizyczny z tymi pracami. Z dużą uwagą zgłębia procedury  i wymogi dla fotografii kolekcjonerskiej, starając się sprostać trudnym wymogom formalnym aby fotografia była uznana za kolekcjonerską i zapewniała trwałość archiwalną. Drukuje swoje prace zapewniając zgodność z międzynarodowym standardem Epson DigiGraphy. Również w technice druku Piezography®,  stosuje podłoża bawełniane i mineralne pigmenty, stara się zapewnić najwyższą jakość i ponadczasową trwałość. W rodzinnej firmie stworzył kilkaset projektów powierzchni SPA użyteczności publicznej, rezydencyjnej i domowej. Ostatnim projektem jest kapsuła mobilna AZAR4, której projekt był tworzony z myślą o własnych potrzebach fotograficznych, a stał się przedsięwzięciem komercyjnym.